Make-up za Sony Alpha

Abeceda make-up-a na foto-safariju Sony Alpha ili kako uskladiti tri različita modela

U nedjelju 08.10.2006. Sony je organizirao foto-safari po Istri za novinare i kupce Sony Alpha foto-aparata. Odredište je bilo kontinentalni dio Istre, Kotli (turističko izletište u blizini Buzeta). Raj na zemlji za fotografski kadar! Stigavši tamo izazvali smo znatiželju izletnika koji su se našli u blizini. Scena je bila za Oskara; na malom parkiralištu zaustavlja se veliko vozilo, a iz njega kao pačići izlaze jedan za drugim fotografi, svaki sa svojim primjerkom aparata Sony.

Dječak u blizini znatiželjno promatra i započinje brojati stričeke sa fotoaparatima. „1,2,3,4,...“; i kad se prešlo na dvoznamenkaste brojeve stao je... i mama je nastavila brojati: „14,15,16,...!“ Fotografa kao i slova, a modela kao redova u abecedi - tri gracije; Katarina, Marina i Andreja. Neki fotografi su se odlučili snimati krajolike, neki modu, a neki portrete (treba pohvaliti organizatore na izboru lokacije koja je bila kao stvorena za scenografiju modnog editoriala). Modele se fotografiralo kako pojedinačno, tako i zajedno.

Kod odluke kako našminkati model, osim samog stylinga, treba voditi brigu i oko mogućih tehničkih pitanja tj. da li će se svaki model slikati samo pojedinačno ili će fotograf slikati sva tri modela zajedno. Zbog toga je trebalo donijeti ispravne odluke za šminkanje, odlučila sam se: našminkati ih prema karakteru lica, a za slučaj da ih fotografiraju zajedno, našminkati ih tako da stvore cjelinu (da make-up ne odskače jedan od drugog ).

Imali smo tri modela: jedna je model svijetlog tena i plave kose, druga je srednje boje tena i svijetla brineta, a treća je brineta tamnijeg tena koja je odlučila biti plava. Katarina je bila prvi model koji je stao pred fotografe Sony Alpha.

Katarina

Ova djevojka se ističe svojom prepoznatljivom svijetlom puti i dugom ravnom plavom kosom. Takvo lice zahtijeva točan odabir osnovnog tona masnog i suhog pudera, kako ne bismo imali prijelaz između lica i vrata jer bi nas ta pogreška mogla stajati brisanja cijelog make-up-a.

Početak šminkanja, trenutak odluke, puno je fotografa, Katarina će možda stajati na jednom mjestu i samo se lagano prebacivati, a kutovi snimanja će biti različiti i zato smo istaknuli trodimenzionalnost lica različitim tonovima pudera: svjetliji, točan ton pigmenta kože i tamniji ton za jedan do dva broja od prirodne boje kože lica modela. U slučaju tako svijetle puti, naglašavamo tzv. T-zonu lica (čelo, nos, brada) tako da prstima nanesemo svijetli modulator koji se koristi za skulpturu lica. Tako stvorena podloga je najbolji temelj za daljnje šminkanje.

Kod tako svijetlih modela kao što je Katarina, treba napomenuti da ukoliko se odabere svijetla boja, ona se puno jače primjećuje kod svijetle pozadine pa da bi model bio prirodnog make-up-a treba boju nanijeti sjenčanjem. Oprez sa jakim pigmentima boje!
Slijedeći korak je naglasiti gabarite lica tj. gornji okvir lica koji smo označili sjenilom u prirodnoj boji samih obrva. Zašto sjenilom, možda glasi pitanje, budući da u kozmetici postoje olovke upravo za iscrtavanje obrva. Sjenilom možemo nijansirati ton obrve i popunjavanje obrve je savršeno prirodno.

Osnovna nit vodilja je, moglo bi se tako reći, prirodnost i isticanje svježine svijetle Katarinine puti, tako smo naglasili i oči, naravno, bijelim sjenilom kojim smo naglasili donji dio kapka i oblik obrve, samo jednim potezom ispod obrve. Pregib gornjeg kapka smo naznačili bojom terakota i stvorili sjenu. Maskara je bila naglašena na gornjim trepavicama. Donji okvir lica smo naglasili prirodnom bojom usana, tonom boje mesa, kojeg smo doradili sjajilom. Kako bismo spojili donji i gornji okvir lica već prilikom stvaranja same podloge i rada na skulpturi lica, naznačeno je gdje će ići rumenilo a lagano su naglašene i same jagodične kosti, što je vrlo bitno osobito kad se model nasmije. Osmijeh na licu modela će točno pokazati da li smo rumenilo stavili pravilno ili ne, prema samom obliku lica. Katarini smo nanijeli bež – oker, svjetliji i tamniji ton u kombinaciji sa puderom tamnijim i za 3 nijanse tona od osnovne boje lica, kao rumenilo.

Marina

Marina ima lice koje je ton tamnije od Katarininog. Kosa joj je također nešto tamnija a oči plave. Ove nabrojane karakteristike lica i detalji su osobito važni iz više razloga. Najprije, šminkamo prema karakteru samih crta lica, to je uvijek pozitivan izbor. Da bismo dobili sličan izgled Katarine i Marine koristili smo više boje nego u Katarininom slučaju. Za naglašavanje očiju, koristili smo, osim bijelog sjenila, boju terakote, kako bi smo još više istakli plave oči koje smo uokvirili sa dobrim slojem maskare.

Rumenilo je također bilo boje terakote, radi dobivanja istog efekta kao kod Katarine. Važno je napomenuti da smo Katarini nanijeli rumenilo boje terakote ona bi izgledala kao da je preplanula. Zato oprez, ako nam to nije cilj. Sjajilo je bilo bijelo, a ruž boje mesa.

Andreja

Treći model je bio još uvijek preplanule puti, što je još naglašeno i svijetlom kosom. Kod modela kao što je Andreja trebamo koristiti boju kako bismo lagano istaknuli oči. Tu smo koristili smeđe sjenilo koje smo istaknuli bijelim sjenilom ispod oka. Da bi uokvirili oko i istaknuli oblik samog oka koristili smo umjesto olovke zlatno sjenilo. Maskara je neizostavna, osobito pri ovom izboru boja. Rumenilo boje terakote koje nam je poslužilo više za isticanje samih jagodičnih kostiju, nadopunili smo rumenilom boje marelica sa malo rose. Usne su naglašene sjajilom i ružem boje marelica i boje mesa.

Sva tri modela čine cjelinu, a svako lice želi da ga se okupa u njemu najmilijim tonovima i da se osjeća sretno, njegovano, svoje.

Make-up artist Marija Koprtla
P.S. Pozdrav Alphi i Omegi - Goranu i Damiru!

Kategorija: 
Modna fotografija

Objavljeno: 16.10.2006.