Make-up na predavanju

Kako je napravljen make-up Midikennovih modela na satu škole za manekene

O predavanju u sklopu Midikennove škole manekenstva već smo pisali pogledajmo sad kako sam našminkala modele i zašto sam odabrala baš taj tip šminke. Andrea i Ana Midikennovi modeli koji već imaju radnog iskustva oko snimanja su nam se pridružile i pozirale Damiru na pokaznom modnom snimanju. Make-up je bio jednostavan, dnevni, a osnovna vodilja za način šminkanja i izbora boja mi je bila karakteristike kože ,crte lica i osobnost modela.

Andrea

© Damir TiljakAndrea ima lagano preplanulu put što mi je omogućilo da se poigram sa crtama lica gdje sam koristila različite tonove masnih (tekućih) pudera. "T-zonu" (čelo, nos, brada) sam posvijetlila sa svijetlim modulatorom čime vizualno ističemo same crte lica. Ton masnog-tekućeg pudera odabrala sam tako da sam ga prvo isprobala na čelu ili vratu. Ta su mjesta idealna jer u većini slučajeva "T-zona" je najmasniji dio kože i najviše reagira na boju pudera.

Korektor nam je poslužio da prikrijemo male nedostatke na licu i kako bi smo prekrili par akni. Kada šminkamo model za fotografiranje neizostavan je puder u kamenu ili prahu jednim imenom zvani suhi puder. Možda se pitate: zašto je to bitno za fotografiju? Kad želi određenu dinamiku i slobodu kretanja fotograf na setu postavi rasvjetu tako da odredi prostor kretanja modela unutar scene za fotografiranje, a da i model i fotograf mogu u tom ograničenom prostoru seta nesmetano raditi svoj posao, model pozirati a fotograf tražiti najbolji kadar, tako suhi puder daje tu bitnu slobodu kretanja jer će lice modela na fotografiji slikano iz bilo kojeg kuta izgledati prirodno i bez sjaja koji se može krivo reflektirati i stvoriti neželjen odsjaj na fotografiji. Osim toga suhi puder čini šminku postojanijom. Andreinu podlogu smo završili tako da smo najtamnijim puderom u paleti lagano osjenčali lice čime smo istaknuli oval lica, jagodice, crte nosa.

Nakon tako nanesene podloge smo se poigrali sa masnim i suhim sjenilima za oči. Masno sjenilo bakreno-zlatne boje smo nanijeli na donji dio gornjeg kapka što smo pigmentirali i dopunili sa suhim, sjajnim u boji ciglasto-bakrenim sjenilom. Kistom smo napravili laganu sjenu. Bijelo suho-sjajno sjenilo je naneseno ispod obrve, da bi se stvorio prijelaz između te dvije boje korišteno je svijetli ton zlatne boje.

Osnovno sjenilo, u ovom slučaju ciglasto-bakrena boja je upotrijebljeno umjesto masne olovke ispod oka. Povučena je kao crta čime smo zaokružili isticanje oka. Maskara je nanesena i na donje i na gornje trepavice. Rumenilo je boje marelica-rose koje odlično pristaje u preplanuli ten kakav posjeduje Andrea. Usne smo naglasili sjajilom-ružem u boji-bež-oker i roso čime smo se nadovezali na boje rumenila i tako ostavili da glavnu igru na licu i dalje vode oči kao gornji okvir lica, neovisno što se radi o „laganim“ bojama i dnevnom, mladenačkom make-up za fotografiju.

Ana

Dok smo se Andrea i ja zabavljale oko make-up i dok sam Andrei pričala zašto se stavlja korektor tu a ne tamo, Ana je bila na frizuri kod Anite. Kada je frizura bila gotova Ana se prepustila mojim rukama. Andrea je već bila na setu za fotografiranje.

© Damir TiljakAnu krasi svijetla, nježna put, koja je uokvirena sa njegovanom tamno-smeđom kosom što ustvari čini ne-boje. Svijetla put kao bijelo i smeđa kosa kao crno. Te karakteristike dozvoljavaju da se koriste sve boje i tonovi, sve uloge takvom modelu će dobro stajati. Kako je Anina put svijetla "T-zonu" smo naglasili najsvjetliji puderom, dok smo ostatak lica tonirali masnom podlogom u boji njezinog tena. Najsvjetliji ton korektora poslužio nam je za skidanje sjena lica i laganih podočnjaka. Kako bi sve to fiksirali koristili smo svijetli ton suhog pudera koji se je podudarao sa osnovnom bojom masne podloge. Ovalni oblik lica smo postigli korištenjem pudera u kamenu koji je za dvije boje tamniji od glavne boje. Jagodice smo naznačili sa tamnijim puderom kao i crte nosa. Tako dobivenom podlogom i osnovom mogli
smo krenuti dalje. Crtanje je započeto!

Obrve, kao gornji gabariti su popunjene sa sjenilom smeđe boje. Anina boja očiju je plava, kako se ona smatra hladnom bojom izbor je pao na crni tuš. Tuš na očima djeluje decentno i profinjeno a ipak odlučno. Mogli bismo reći da tuš djeluje odlučnije i određenije u odnosu na crnu olovku, zato smo ga i odabrali. Kako oči ne bi izgledale hladne, plavoj boji očiju dodali smo svijetlu boju marelice u obliku mat sjenila. Naneseno je na donji dio gornjeg kapka. Širokim plosnatim kistom lagano je osjenčano. Ispod oka je umjesto olovke povučeno lila-ljubičasto sjajno-suho sjenilo. Kako bismo povezali priču gornjeg i donjeg djela očiju nanijeli smo na pregib gornjeg kapka isto lila-ljubičasto sjenilo. Maskarom smo istaknuli i donje i gornje trepavice. Rumenilo je stavljeno na sam središnji dio jagodica. Boje roso-marelica. Tako toplom i otvorenom bojom rumenila smo htjeli kontrirati hladne tonove koje smo koristili za isticanje očiju. Da smo se odlučili koristiti hladni, zatvoreni ton rumenila na Aninom licu cjelokupni dojam make-upa bio bi puno drugačiji, prije svega hladan. Lice bi djelovalo ozbiljno i grubo.
Usne smo naglasili bijelo-rosim sjajilom za usne, puno svjetlijeg tona od sjenila koje je korištena na očima, kako bismo oči ostavili u prvome planu i dali im glavnu ulogu na licu. Moj dio posla je ovdje završio, dok je modelov aktivni radni dio tek započeo!

Marija Koprtla, Make-up artist

Kategorija: 
Modna fotografija

Objavljeno: 28.12.2006.