Tošo Dabac - Ulice Zagreba

Otvorenje izložbe fotografija i 4. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac

U utorak 30. listopada 2012. s početkom u 19 sati u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu, Avenija Dubrovnik 17, otvorenje je izložbe fotografija Ulice Zagreba, našeg legendarnog fotografa Toše Dabca. Ovom izložbom ujedno se otvaraju i četvrti dani fotografije Arhiva Tošo Dabac.

Tošo Dabac - Slastičarna 'Majmunjak', Zagreb, oko 1960.

Pozornost domaće i međunarodne publike Tošo Dabac privukao je već početkom tridesetih godina sjajnim ciklusom fotografija Ljudi s ulice (isprva pod nazivom Bijeda). Tako su od 1932. do početka četrdesetih godina, nastajale fotografije koje se i danas pamte i koje su postale njegov autentičan umjetnički izričaj.

Urbane studije Toše Dabca fokusirane na pojedinačne portrete ili na gradske situacije i trenutke života u tom gradu, osobni su vizualni dnevnik koji prerasta u svevremenu i univerzalnu memoriju, odnosno, kako se lirski izrazila zagrebačka povjesničarka umjetnosti Željka Čorak: „Dabčeva sjećanja postaju naši simboli.“

Ovom izložbom predstavljen je izbor urbanih motiva Toše Dabca iz razdoblja od tridesetih do kraja pedesetih godina prošloga stoljeća.

Tošo Dabac - Express buffet, Zagreb, oko 1960.

IZLOŽBA
Tošo Dabac – (U) lice Zagreba
30. 10. – 30. 11. 2012.
NO galerija, MSU
Otvorenje izložbe: 30. listopada 2012. u 19 sati
Koncepcija izložbe: Marina Benažić
Izbor radova: Marina Benažić, Daniela Bilopavlović Bedenik
Digitalizacija i obrada negativa: Boris Cvjetanović, Tajana Zver, Irena Zrinščak
Izrada fotografskih povećanja: Art Jus
Tehnička organizacija: Darko Čopec
Likovni postav: Tajana Zver, Daniela Bilopavlović Bedenik
Tehnički postav: Višnja Igrc, Dušan Stupar, Filip Zima
Rasvjeta: Renato Mihaljenović

U sklopu 4. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac održat će se i niz radionica, predavanja i predstavljanja umjetnika:

ICH IN ZAGREB, „TURISTIČKA FOTOGRAFIJA“

Voditelj radionice: Luka Kedžo, fotograf
7., 8. i 9.11.2012.
Arhiv TD, Ilica  17, ulice Zagreba
Broj polaznika: 6
Oprema: digitalni ili analogni foto aparat

Radionice će početi razgovorom o značenju fotografije na putovanju ili o „turističkoj“ fotografiji uopće. Postoje li razlike između fotografija s putovanja i drugih fotografija? Može li se mjesto boravka, privremenog ili stalnog, shvatiti kao turistička destinacija i što se događa ako može? Što ako je svaka fotografija zapravo turistička, jer ogoljena govori upravo ono što je svrha turističke fotografije – bio/bila sam ovdje?
Nakon razgovora sudionici radionice postat će lažni turisti na zadatku potvrđivanja „turističke“ činjenice – bio/bila sam tu.

Početak radionice je 7.11. u 11,00 h.

ŠTO MI JE ZAGREB?

Voditelj radionice: Boris Cvjetanović, fotograf
19. i 21.11.2012.
Arhiv TD, Ilica  17, ulice Zagreba
Broj polaznika : 7 - 10
Oprema: digitalni foto aparat

Zagreb na fotografiji nije samo HNK, Katedrala, spomenik banu Jelačiću, Zrinjevac, Gornji grad ili Mirogoj – kako se u pravilu predstavlja u raznim publikacijama. Što je taj naš grad u kojem živimo i kojih se prizora sjetimo kada u sebi predočavamo prostor bivanja? To mogu biti naoko sasvim obična mjesta koja možda ni za koga drugoga nemaju posebno značenje, poput nekog nama zanimljivog grafita, zapišanog ugla zgrade koji uvijek na isti način brižljivo zaobilazimo, godinama zatvoren dućan, tragovi plakata još od prvih demokratskih izbora, klupa prvog poljupca ili ulica gdje smo naučili voziti bicikl.
Sudionici radionice fotografirat će takva mjesta ili prizore u gradu koji za njih imaju posebno značenje.

Početak radionice je 19.11. u 11,00 h.

Tošo Dabac - Trg Petra Preradovića, 1936.

IŠČEZLI ZAGREB

Voditelj radionice: Damir Tiljak, fotograf, predsjednik Fotokluba Zagreb, urednik prvog hrvatskog fotografskog portala fot-o-grafiti.hr

22.,23.,24. i 25.11.2012.
Arhiv TD, Ilica  17, ulice Zagreba
Broj polaznika: 12
Oprema: digitalni foto aparat

Svijet se stalno mijenja, pa tako i poznati nam prostori mogu u samo nekoliko godina promijeniti izgled. A kako li se tek promijeni za 20, 30 ili 50 godina? Nove vizure stvaraju se svakodnevno, a stare iščezavaju. Postoji cijelo doba koje je zapisano samo na fotografijama starih majstora, kao što je radio Tošo Dabac. No, neki tragovi ipak ostaju. Da bismo ih mogli pronaći, moramo upoznati prošlost Zagreba, ne samo kroz pisanu riječ, nego i onu zapisanu na slikama. Upravo je to svrha radionice: upoznati povijest, a nakon toga zadnje tragove te povijesti pronaći i dokumentirati prije nego što posve iščeznu.

Kako pronaći iščezli Zagreb? Gdje tražiti ostatke? Na koji ih način prikazati? Na sva ova pitanja pokušat ćemo dati odgovore, a skupinu fotografa koji će sudjelovati u radionici pretvorit ćemo u "arheologe". Naši nalazi neće biti iskopine i predmeti, nego fotografije, naša će tematska poveznica biti povijest grada koju ćemo dokumentirati možda posljednji put prije nego nestane.

Početak radionice je 22.11. u 18,00 h.

Tošo Dabac - Trg Republike, oko 1960.

ARHIV KAO FOTOGRAFSKI MOTIV

Voditeljica radionice: Jelena Blagović, umjetnička asistentica na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu

26.,27. i 28.11. 2012.
Arhiv TD, Ilica  17, ulice Zagreba
Broj polaznika: 6
Preferirana dob polaznika: studenti i mlađi umjetnici

Radionica će započeti predavanjem o temi arhiva. Razgovarat će se o posebnom značenju koje ima medij fotografije, između ostalog, kao jedan od vodećih oblika arhivske građe, te kako utječe na individualnu i kolektivnu memoriju. Prikazat će se radovi umjetnika koji su promišljali arhiviranje kroz različite fotografske pristupe.
Drugi, praktični dio radionice, održava se sljedećeg dana kada će polaznici dobiti zadatak fotografirati detalje interijera Arhiva Toše Dabca, njegov fotografski laboratorij, dokumente i knjige koji su sačuvani, fotografsku opremu, sadržaje ladica u kojima se čuvaju negativi i dijapozitivi i sl.
Svrha radionice je naglasiti vrijednost cijele ostavštine Toše Dabca i dokumentirati neke nepoznate predmete koji sačinjavaju i važan su dio Arhiva, a nisu same fotografije.

Početak radionice je 26.11. u 18,00 h.

GRADSKI MOTIVI NEKAD I DANAS

Voditelj radionice: Darije Petković, docent na Odsjeku snimanja  Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu
29. i 30.11. 2012.
Arhiv TD, Ilica  17, ulice Zagreba
Broj polaznika: 7-10
Oprema: digitalni foto aparat (poželjno posjedovanje prijenosnog računala)

Predstavljanje autorova dosadašnjeg umjetničkog i stručnog rada.
Tema radionice fotografiranje je ljudi i prostora u užem centru Zagreba. Polaznici radionice upoznat će se s fotografijama Toše Dabca na kojima su prikazani prolaznici, trgovi, ulice, kavane, parkovi... Nakon vizualnog doživljaja promatranja fotografija, polaznici radionice zajedno s voditeljem izlaze i suočavaju se s problemima ulične fotografije danas.

Rođen je 1974. godine u Zagrebu. Diplomirao je filmsko i TV snimanje 1999. godine na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Petnaest godina radi kao fotograf i urednik fotografije u političkim i ekonomskim tjednicima. Zaposlen je kao docent na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu.

Početak radionice je 29.11. u 10,00 h.
 

* Zbog ograničenog broja polaznika, molimo zainteresirane da se prijave za radionice na mail arhiv.toso.dabac@msu.hr
Na dan održavanja radionice uplata je 30 kn (materijalni troškovi).

Tošo Dabac - Zgrada bivše Burze, Trg Jože Vlahovića, oko 1960.

PREDAVANJA

ŠIRENJE GRANICA FOTOGRAFIJE PRVE POLOVINE 1970-IH GODINA U HRVATSKOJ

Iva Prosoli,  kustosica u Muzeju grada Zagreba, umjetnička asistentica na Odsjeku snimanja Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu

5.11.2012. u 18,00 h
Arhiv Tošo Dabac
Tema predavanja je vrijeme koje je prihvaćanjem konceptualne umjetnosti, performansa, hepeninga… na našim prostorima donijelo i potrebu za redefiniranjem fotografije. S jedne strane javljaju se eksperimenti unutar samog medija, koji se više ne zadovoljava prvotnom i dominantnom prikazivačkom funkcijom, dok s druge strane fotografija, često zbog nedostatka novca da bi se ostvario film ili video, ostaje jedini dokument umjetničkih akcija. Neminovno dolazi do prožimanja pa i direktnog međusobnog utjecaja različitih grana umjetnosti, pri čemu fotografija igra sve aktivniju ulogu.
MEĐUNARODNI FESTIVAL FOTOGRAFIJE ORGAN VIDA

Marina Paulenka, fotografkinja i Krešimir Zadravec, fotograf - Organ vida
8.11.2012. u 18,00 h
Arhiv Tošo Dabac

Već pet godina na hrvatskoj i zagrebačkoj nezavisnoj kulturnoj sceni, taj festival promovira dokumentarnu fotografiju, okuplja suvremene umjetnike iz zemlje i svijeta i raznim akcijama pridonosi razvoju fotografske kulture.
Najava 5. međunarodnog festivala fotografije, okvirnog programa i osvrta na dosadašnji rad i postignuća, okvirne su teme o kojima će biti riječi na predstavljanju.

120 GODINA FOTOKLUBA ZAGREB

Damir Tiljak, predsjednik Fotokluba Zagreb, Vlatko Lozić, tajnik Fotokluba Zagreb

13.11.2012. u 18 h
Arhiv Tošo Dabac

Fotoklub Zagreb ove godine slavi 120 godina postojanja, što je izniman jubilej čak i u svijetu. Tijekom tog razdoblja kroz klub su, na različite načine, prošli gotovo svi znameniti hrvatski fotografi. Jedan od iznimno aktivnih članova bio je i Tošo Dabac koji se učlanio u Fotoklub davne 1933. godine i ostao je članom do smrti, a vjerovali ili ne ima još članova koji vam mogu pričati o njemu. Kroz zanimljivu povijest Fotokluba Zagreb vodit će nas mr.sc. Damir Tiljak i kao poseban gost tajnik kluba, Vlatko Lozić.

GRAD, ODRŽIVOST, KULTURA- Kako je Zagreb postao veliki grad?

Feđa Vukić, dr.sc., izv. prof. na Studiju dizajna pri Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu

14.11. 2012. u 18,00 h
Dvorana Gorgona, MSU

Fotografija je medij koji zornije i neposrednije negoli ijedan drugi svjedoči o trenutcima stvarnosti i o naknadnim promjenama nakon tog trenutka, sagledanim iz perspektive  suvremenosti. Kada  se u kadru nađu motivi iz života jednog grada, onda je kroz vremensku distancu moguće uspostaviti  horizont interpretacije, usporedbom  snimljenog nekad, prije pedeset, sedamdeset ili više godina sa snimljenim danas. Tako je ovo predavanje zasnovano na komparativnoj analizi pojedinih mjesta u Zagrebu u objektivu Toše Dabca, motiva nastalih u rasponu od tridesetih do kraja pedesetih godina, s tim istim  mjestima danas, snimljenim  objektivom Katarine Perić i Negre Nigoević.
Analiza predstavlja dvije razine transformacije: onu od mjesta do motiva, odnosno stanje fizičkog urbanog konteksta koje u objektivu fotografa postaje ikonički motiv i drugu, onu od motiva do historiografske činjenice, kroz koju usporedba nekadašnjeg i današnjeg stanja snimljenog mjesta stvara materijal za interpretaciju. Mijene u gradu prate se u okviru  urbanog eksterijera, na razini predmetne i komunikacijske okoline, a kako bi se stvorilo dostatno elemenata za uočavanje  promjena u kulturi, gospodarstvu i ideologiji tijekom dvadesetog stoljeća u gradu Zagrebu.

Predavanje je nastalo kao dio aktivnosti Teorijsko dizajnerskog kolektiva T/D_K

Tošo Dabac - Zrinjevac, zgrada JAZU, oko 1950.

FOTOGRAFSKA KRONIKA MODE U HRVATSKOJ

Marija Tonković, dr.sc., muzejska savjetnica u Muzeju za umjetnost i obrt, viša predavačica na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu

14.11. 2012. u 19,00 h
Dvorana Gorgona, MSU

Pojavom ilustriranog časopisa Svijet 1926. godine i časopisa Kulisa godinu dana poslije, i hrvatski fotografi započinju intencionalno snimati društvena događanja. Posebno će ih privlačiti elitne zabave u raskošnim gradskim interijerima. Franjo Mosinger, Antonija Kulčar (Foto Tonka), Milan Kaufmann i Josip Berner udarili su temelje naše modne fotografije kada su slučajne modele snimali na način ravan onodobnim europskim i američkim, odnosno, holivudskim uzorima. Druge će pak, poput Đure Janekovića i Toše Dabca, privlačiti raznovrsni svijet ulice. Njihove fotografije omogućavaju čitanje na jednoj drugoj razini, kao paralelne fotografske kronike kojom se rekonstruira način odijevanja u Hrvatskoj sinkrono svjetskim trendovima.

FOTOGRAFSKO TRŽIŠTE
 
Helena Srakočić, FOCUS Consultancy, galeristica (London) , kolekcionar, art dealer, savjetnik kolekcionarima

16.11. u 18 h
Arhiv Tošo Dabac

Fotografsko tržište se počelo ozbiljno razvijati 1970-ih kad fotografija doživljava konačni preporod. Kombinacijom povećane potražnje i umjetničke eksplozije (konceptualizam) mijenja se status fotografije koja postaje sve zanimljivija kolekcionarima i kao ulaganje.
Pratimo razvoj međunarodnog tržišta i uloge koje su muzeji, galerije, aukcijske kuće, velike svjetske korporacije i sami kolekcionari tijekom 1990-ih imali u stvaranju jakog tržišta koje je i u doba svjetske ekonomske krize i raznih recesija prošlog i ovog stoljeća opstalo i čak ojačalo.
Predavanje se osvrće na metode kolekcioniranja, izvora fotografskih printova te promjene u percipiranju fotografije kao jedne od važnijih umjetnosti 20. i 21. stoljeća.

UMJETNIČKA FOTOGRAFIJA I ZAŠTITA AUTORSKIH PRAVA
Saša Poldan, dipl. iur.

16.11. u 19 h
Arhiv Tošo Dabac

Danas je pitanje zaštite autorskih prava u području vizualnih umjetnosti, posebice fotografije, vrlo aktualno. Na to posebno utječe razvoj novih medija i novih mogućnosti kršenja autorskih prava, ali, na domaćem prostoru, i činjenica da se polako povećava svijest autora i drugih nositelja autorskih prava o nužnosti aktivnog sudjelovanja u njihovoj zaštiti. Pitanje ugovornog uređenja i zaštite autorskog prava atraktivno je za same autore, za druge nositelje autorskih prava, one koji ih stječu ili moraju steći odnosno za sve one koji u svom poslovanju ili djelovanju koriste fotografiju. Ovom prilikom posebno ćemo se osvrnuti na umjetničku fotografiju i posebne oblike kršenja autorskih prava i njihove zaštite.

FOTOGRAFSKI FESTIVAL: ROVINJ PHOTODAYS

Sudjeluju: Tonči Denis Redić, osnivač, idejni začetnik i direktor festivala „Rovinj Photodays”; Sandra Vitaljić, docentica na Odsjeku snimanja Katedre za fotografiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu; Petra Mrša, fotografkinja

20.11.2012. u 18,00 h
Dvorana Gorgona, MSU

„Rovinj Photodays” najveći je regionalni festival fotografije jer se održava u rasponu od nacionalnog natječaja suvremene fotografije do festivala i međunarodne promocije nagrađenih autora. Usto, omogućuje otvaranje novih tržišta darovitim hrvatskim fotografima.

MJERILO VELEGRADA: GRADSKI DETALJ (IN MEMORIAM TOŠO DABAC @ FEDOR KRITOVAC)
Sonja Leboš, antropologinja, osnivačica UIII/AIIR

29.11.2012. u 18 h
Arhiv Tošo Dabac

“Tošo Dabac neosporni je autoritet za svakog istraživača s ukusom za urbanu i vizualnu antropologiju. Istovremeno briljantno precizan stenograf fizionomija u bulevarskoj vrevi i neustrašivi maestro grandiozno nepomičnih gradskih veduta, Tošo nam otkriva mjerilo velegrada u gradskom detalju, magičnu sceničnost našeg  Zagreba koja se svako toliko razotkriva kroz retrospektivni zor. U potrazi za suodnosima jučer-sutra, ne zaboravljajući kompleksnost onoga što je danas (po)kušat ću spojiti dva velika ljubitelja i kritičara zagrebačke svakodnevice: Tošu i Fedora.”
(Sonja Leboš, iz najave predavanja)

PREDSTAVLJANJE UMJETNIKA

ANA OPALIĆ
fotografkinja

 15.11.2012. u 18,00 h
 Arhiv Tošo Dabac

Umjetnica će predstaviti svoj fotografski rad po serijama fotografijama zatim projekte na kojima je radila/surađivala, web stranicu Suvremena hrvatska fotografija, dokumentarni film "Veseli svaki me kraj" koji upravo dovršava/montira…

Rođena je 1972. godine u Dubrovniku. Diplomirala je televizijsko i filmsko snimanje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Te godine nagrađena je kao najbolja mlada fotografkinja na izložbi Hrvatska fotografija ’97. Fotografije samostalno izlaže od 1991. godine. Od 2000. članica je Hrvatske Zajednice samostalnih umjetnika. Urednica je web portala „Suvremena hrvatska fotografija” (www.croatian-photography.com). Izlagala je na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj i inozemstvu. Fotografije su joj u kolekciji Muzeja suvremene umjetnosti , Zagreb, Galerije umjetnina, Split, Centra d’Art i Natura-Katalonija, Centra Tyrone Guthrie, Irska, Galerije Heinz Bossert,  Köln, Centro Culturale Teresa Orsola Bussa de Rossi, Italija, te u nekoliko privatnih zbirki.

TOČKA GLEDIŠTA - Predstavljanje fotografskog autorskog opusa

IVAN LADISLAV GALETA
multimedijski umjetnik

20.11. u 19,00 h.
Dvorana Gorgona/MSU
„U pravilu, Galeta bira 'čiste' situacije, u kojima nam pažnju fokusira na točno određen problem, uvijek smješten negdje u prostoru između promatrača, kamere i promatranog objekta te njihovih međusobnih izmještanja. Ponuđeni teren može se na prvi pogled učiniti ograničavajućim, a metodologija previše strogom ili škrtom. Događa se, međutim, upravo suprotno, jer Galeta medij redovito problematizira u relaciji s vrlo općenitim, temeljnim fenomenima poput gravitacije, vremena, prostora, statike i dinamike. To njegove egzaktne eksperimente neizbježno vodi u područja kozmoloških propitivanja, uvijek izmičući iz granica očekivanog, pri čemu je 'efekt' manipuliran komunikacijskim odnosno medijskim alatima samo polazište, a nikako i krajnja svrha ili, uvjetno rečeno, njihov konačni rezultat. “
(Marko Golub, iz predgovora izložbi I.L. Galeta „Proširena fotografija“, Croartclub, 2006.)
Ivan Ladislav Galeta živi u selu Kraj Gornji pokraj Zagreba. Završio je Školu primijenjenih umjetnosti u Zagrebu (1967), diplomirao iz likovnih umjetnosti na Pedagoškoj akademiji (1969) te iz studija pedagogijskih znanosti na Filozofskom fakultetu u Zagrebu (1981). Od 1977. do 1990. bio je voditelj Multimedijalnog centra (MM) Studentskog centra Sveučilišta u Zagrebu, prvog hrvatskog sustavnog prikazivača domaćeg i stranog eksperimentalnog filma i videa. Osnovao je i vodio umjetničko kino Filmoteke 16 (1991-1994). Od 1993. radi kao stručni suradnik za medije na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, gdje predaje kao redoviti profesor od 2007. Inicirao je uvođenje studija animacije (2000) te studija novih medija (2004), koji je prerastao u Odsjek za animirani film i nove medije na istoj Akademiji. Filmove snima od 1969, a videoradove od 1975. godine. Od 1973. izlaže objekte-instalacije, fotografije-instalacije, prezentacije proširenog filma, video i televizijska djela, tekstove, zvučne instalacije, ambijentalne intervencije, ekološke projekte i akcije. Od sredine 90-ih usvaja ekološko-umjetničku orijentaciju uza što vezuje reference na Henrya David Thoreaua, Karela Čapeka, Masanobua Fukuoku, Billa Mollisona, Jamesa Joycea, Belu Hamvasa, Claudea Moneta i druge. Djela mu se nalaze u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb, Centru Georges Pompidou u Parizu, Oberhausenu, Avignonu, Hrvatskom filmskom savezu… Osvojio je brojne nagrade; Oberhausen, Beograd, Maribor, Zagreb, Trst… Ministarstvo kulture i komunikacije Republike Francuske uručilo mu je odlikovanje 1999 godine. Nagradu “Vladimir Nazor” za životno djelo dobio je 2012. godine.

MEDIAINMOTION : "TRAGOVIMA TOŠE DABCA”
Ingeborg Fülepp (mediainmotion), Leila Topić, kustosica, voditeljica Zbirke medijske umjetnosti I Zbirke fotografije u MSU, Zagreb

27.11. 2012. u 19,00 h
Dvorana Gorgona/MSU

Heiko Daxl i Ingeborg Fülepp osnivači su organizacije Media in Motion koja je 1990. godine započela s promocijom medijske umjetnosti. Od tada je ostvaren niz umjetničkih projekata, izložaba i simpozija na međunarodnom nivou među kojima se ističu projekti  "Media-Scape" u Hrvatskoj i "Strictly Berlin"  Njemačkoj. Nakon smrti Heika Daxla, projekte slijedeći inicijalnu ideju nastavlja Ingeborg Fülepp u suradnji s međunarodnim umjetnicima i kustosima.

U okviru 4. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac Ingeborg Fülepp će predstaviti novi projekt  pod nazivom "Tragovima Toše Dabca", započet prošle godine u Rijeci u okviru Europskog trogodišnjeg projekta X-OP, koji se nastavio u rujnu ove godine u suradnji s umjetničkom fotografkinjom Sibylle Hoessler. Heiko Daxl i Ingeborg Fülepp su u kolovozu 2011. godine u Rijeci  snimili niz fotografija i videa oslanjajući se na fotografije Toše Dabca iz njegovog “Riječkog dnevnika”. Namjera je bila da se usporedbom, pretapanjima i pretvorbama fotografija iz onih Tošinih dana ostvare novi tematski i umjetnički kontrapunkti današnjice.

Ovom prilikom publika će imati priliku vidjeti i neke ranije radove umjetničkog dvojca Haxl / Fülepp od kojih će posebno zanimljivi biti oni inspirirani Tošom Dabcem.

ARHIV TOŠO DABAC
Arhiv Tošo Dabac umjetnička je zbirka in situ s gotovo 200.000 negativa, oko 2000 autorskih povećanja, vrijednom fotografskom opremom i bibliotekom te hemerotečnom građom. Jedna je od najcjelovitijih zbirki te vrste u svijetu jer je u njoj sačuvan kompletan opus Toše Dabca, jednog od najznačajnijih i najsvestranijih hrvatskih fotografa, dobitnika brojnih nagrada, koji je uvelike utjecao na razvoj domaće fotografije. Osim umjetničke, zbirka fotografija Toše Dabca ujedno ima i veliku dokumentarnu vrijednost jer svjedoči o povijesti Zagreba i naših krajeva. Obuhvaća najrazličitije teme, od portreta, umjetničkih djela i gradskog života do pejzaža i folklora.
Zbirku je u ožujku 2006. otkupio Grad Zagreb i dao je na upravljanje Muzeju suvremene umjetnosti.
Arhiv Tošo Dabac upisan je 2002. godine u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske.
Dani fotografije Arhiva Tošo Dabac održani su prvi put 2007. godine o stotoj obljetnici Dabčeva rođenja. Izložbe „Povijest Arhiva TD 1940. – 2007.“ i „Tošo Dabac, Drugi pogled“ predstavile su bogatu umjetničku i izložbenu aktivnost Arhiva iz osamdesetih godina prošlog stoljeća i dosad nepoznati dio opusa toga autora blizak poetici Nove objektivnosti.
Godine 2010. Dani fotografije se nastavljaju u novootvorenom Muzeju suvremene umjetnosti uz izložbu „Tošo Dabac – Riječki dnevnik“. U fokusu 3.dana fotografije, 2011. godine bila je njegova portretna fotografija.
Tematskim izložbama Dabčevih fotografija uvijek se nastoje pokazati manje poznati ciklusi njegova iznimno bogatog umjetničkog opusa.

Do sada smo ugostili niz vrsnih predavača i umjetnika, a temama se fokusiramo ne samo na fotografiju Toše Dabca nego i na vizualne umjetnosti u širem smislu (fotografija, film, video).
S tom tradicijom nastavljamo i na ovogodišnjim 4. danima fotografije izložbom ”(U)lice Zagreba”, te nizom predavanja i fotografskih radionica o temi urbane fotografije i današnje fizionomije Zagreba. Ponosni smo što su Dani fotografije Arhiva Tošo Dabac pronašli brojnu publiku i što prerastaju u tradicionalnu manifestaciju i ishodište Zagrebačkog mjeseca fotografije.

IMPRESSUM
Arhiv Tošo Dabac, Ilica 17, 10 000 Zagreb
arhiv.toso.dabac@msu.hr
tel. 385 1 483 36 77

Muzej suvremene umjetnosti
Avenija Dubrovnik 17, 10 000 Zagreb
www.msu.hr

Za izdavača:
Snježana Pintarić

Organizacija 4. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac: Marina Benažić, voditeljica  Arhiva Tošo Dabac, Daniela Bilopavlović Bedenik, kustosica Arhiva Tošo Dabac
Suradnik: Luka Kedžo
Volonteri:  Sara Balley, Igor Zergol, Lana Momirski, Zvonimir Ferina
Likovno oblikovanje: Tajana Zver
Lektura: Jadranka Pintarić
Tisak: Vemako

Program 4. dana fotografije Arhiva Tošo Dabac realiziran je sredstvima Gradskog  ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba i Ministarstva  kulture Republike Hrvatske
  
Zahvaljujemo svim suradnicima, autorima predavanja, voditeljima radionica i volonterima na potpori, predanom radu i pomoći jer bez njih 4. dane fotografije Arhiva Tošo Dabac ne bi bilo moguće realizirati.

Kategorija: 
Foto Događanja

Objavljeno: 30.10.2012.