MMS-1 Collection

Otvorenje izložbe fotografija Mare Milin i promocija nove kolekcije frizura Studija Mila

Utorak 23.02.2010. u 20 sati, Galerija Kranjčar, Kaptol 26, Zagreb.

Velasquezovske foto-grafike Mare Milin

Kompletan katalog izložbe, na engleskom i hrvatskom jeziku u PDF formatu možete preuzeti ovdje, a isti taj katalog u ZIP formatu možete preuzeti ovdje.

© Mare Milin_Otkrila sam fotografiju za vrijeme studija industrijskog dizajna u Zagrebu, otkrila sam salon Mila na četvrtoj godini studija i malo zatim oni su otkrili mene kao fotografa. Od tada radimo zajedno. Oni imaju ideju o frizuri, ja imam ideju o fotografiji, uvijek se „nađemo“. Ova izložba je najsvježiji, a možda i najzreliji produkt naše suradnje – kaže među fotografima najproduktivnija Zadranka u Zagrebu, Mare Milin (rođ.1973. u Zadru). Sjajna suradnja koja traje otkako je Mare kupila prvi fotoaparat srednjeg formata, a tome je 10 godina, prvi put je, međutim, prerasla u zajedničku izložbu!

_Na izložbi oni pokazuju nešto novo, izum modula za oblikovanje kose, a ja fotografski elaboriram to njihovo intelektualno, tehničko i tehnološko vlasništvo – govori Mare _

© Mare MilinFascinantno je njihovo razmišljanje o kosi. Vidjela sam prototipove na umjetnoj kosi, i kako val načinjen modulom estetski funkcionira različito od onog što su šefice frizerskih salona radile 30-ih ili 40-ih godina, a nadahnuto je upravo tom starinom.

S koljena na koljeno se prenosila vještina velnanja, a opet se danas čuje „uh“ i „oh, kako ću to napraviti?“ S Višnjićevim izumom dobivamo instant velnanje modulom kojega možemo aplicirati kako god želimo i dobiti svaki put dobiti drugačiji dizajn. To volim, to odgovara mojem ukusu i sklonosti polimorfnim stvarima, odjeći kakvu npr. dizaniraju I-gle, kod koje se jedan model može slagati na više načina.

© Mare MilinUpravo mi je studij industrijskog dizajna ukazao na važnost i snagu modularnog dizajna. Prvi put sam, međutim, sada vidjela primjenu modula na ljudskoj glavi, na frizuri! Odlučila sam sve snimiti „bez kerefeka“ , čisto studijski, jer je vizualno bogato sve što je trebalo snimati. I odjeća i šminka koje podržavaju frizuru.

Držala sam se tri principa snimanja _ nastavlja Mare _ Prvi sam nazvala grafičkim, jer se fotografije tekstura kose ili dijelova kose čine kao zanimljiva grafika. Taj se grafički pristup, odnosno princip, proširio potom na kadrove u kojima imamo širi pogled na ljudsko tijelo. Kosa se tu stapa s tijelom. Lišeno je to seksualnosti, ističe se stapanje kose s kosturom, s onim što je ispod kože.

© Mare MilinNa mršavoj se djevojci to najupečatljivije dokazuje. No i na putenoj, gotovo rubensovskoj staturi također se grafički podudara! Ne snimam dojku ili rame koji bi pobudili erotizam. Snimam grafiku. Najočitije to postaje kad promatrate te fotografije poluzatvorenih očiju. Treći sam pristup nazvala historijanskim, a odnosi se na velasquezovske prizore. Ponekad, naime, prizori s frizurama podsjećju na nobl ljude s dvorova koji poziraju za Velasquezova platna. A opet, tu je rembradtovsko svjetlo, svjetlo-tamni ugođaj.

Naposljetku valja upozoriti i na činjenicu da su fotografije i izrazito modne. Vrlo čiste modne fotografije. Ozračje cijele fotografije je modno. Onakvo kakvo vidimo i u stranim časopisima. Ali i u povijesnim slikama kad kažemo „gle, ona nosi Galliana…“!

Fotografije su digitalno snimane i retuširane. Golemog su formata 140 x 90 centimetara. Sjajno će se uklopiti u divan ambijent od betona, željeza i drva, kakva je Galerija Kranjčar - zaključuje fotografkinja.

ART DESIGN STUDIJA MILA

Modul za retro-art budućnost frizerskog dizajna

© Mare MilinOno što mediji nazivaju „neobičnim frizurama Studija Mila“ notorni je primjer vrsnog domaćega art-dizajna u području oblikovanja kojeg još nedovoljno uvažava kritički elitizam u nas. Da je oblikovanje kose ravnopravno dizajnerskom oblikovanju bilo koje poštovane vrste, već više od tri desetljeća dokazuje zagrebački Studio Mila. Mila i Ivan Višnjić, a sada i njihova kći Ana Čala, koja svoje znanje podupire studijem povijesti umjetnosti, čvrsta su jezgra frizerskog laboratorija u kojem se tehnike šišanja i bojenja stapaju s oblikovanjem koje se neizostavno oslanja na umjetničke, kulturološke i tehnološke poticaje, ne zaboravljajući tradicijske vrijednosti zanata koji ima svoju povijest umjetničkog oblikovanja.

© Mare MilinVišnjići su nizom izložbi i scenskih programa postali poznati u nas i u svijetu, gdje se štuje njihov rad. I to ne samo tamo odakle su došli njihovi prvi poticaji, a to je okružje i zlatno doba Vidal Sasoona i Tonyja Guya. Danas se o njima zna u nizu zemalja s jakim frizerskim art-dizajnom, počesto i zato što su Višnjići napredniji od njih i tehnološki i oblikovnim idejama. Proslavili su se stepenastim šišanjem koje teksturira površinu artistički obojene kose gometrijskim oblicima, znakovima i signalima. Sada je pak Ivica Višnjić izumio modul koji na novi način valovito oblikuje površinu kose, tj. velna kosu na savršeno pravilan način. Posebnom tehnologijom unaprijedio je tradicionalnu, nekad teško izvedivu i za kosu prilično štetnu tehniku velnanja. O tome za naše kataloške novine govori Ana Čale:

© Mare Milin_Riječ je modulu izrađenom od dvokomponentne lijevane mase. Umnožavanjem, odnosno nizanjem šablona između kojih dolazi ploha kose da bi pod utjecajem toplog fenskog zraka postala valovita, moguće je velnati kosu po dužini, samo na dijelu glave, na cijeloj glavi, ili pak samo na jednom pramenu.

Moj otac Ivan smislio je to ljetos u Šparadićima: more ga je inspiriralo. Sada je sve u procesu patentiranja, nakon čega idemo u proizvodnju modula za šire tržište. Sa starim načinom velnanja uz pomoć kvačica, s prstima, viklerima ili aparatom zvanim figaro, ne može se postići tako ravnomjeran kontinuitet valova, niti čistoća oblika kao s MMS modulom.

© Mare MilinKolekcija frizura koju smo oblikovali za ovu izložbu s fotografijama Mare Milin nadograđuje tom inovacijom našu tehniku šišanja koju smo nazvali „new vision“ kod koje se kosa oblikuje rukom. Frizure su sada oblikovane višedjelno, ali, dakako, tako da daju vizualnu cjelinu.
U jednoj frizuri kombiniraju se na primjer dio velnan modulom, ravno šišani dio i zona magličasto raspršenih pramenova. Ili: dio rađen modulom, spaja se s oštrim rezovima dijela frizure, a oba dijela skladno sa sitnim prirodnim kovrčicama modela.

Eksperimentirali smo i s umjetnom kosom, pa tu imamo i jednu piramidalno oblikovanu frizuru srebrnobijelih i lila tonova. Takvo skulpturalno oblikovanje kose lakiranjem dobiva avangardni izgled. No kad se pustimo pramenove padati, kosa i frizura djeluju prirodno, ili – retroromantično!

Uvijek sami sebi postavljamo dizajnerske izazove koji su ujedno i umjetničkih težnji – kaže Ana.

Kategorija: 
Foto Događanja

Objavljeno: 21.02.2010.